Noen av våre kunder

Referanser

Initio Medielab AS har utviklet løsninger for et bredt spekter kunder i mange ulike bransjer. Vi har fokus på digital problemløsning og effektiv, kundestyrt utvikling. Her kan du lese om noen av de kundene vi jobber med. 

 

veidekke_logo

Bolig-Basen er et administrasjonssystem vi har utviklet for Veidekke Eiendom AS, nå Nordr Eiendom AS. Dette er en nettløsning hvor både entreprenør og kunde får tilgang til all vesentlig informasjon rundt et boligprosjekt, som f.eks. plantegninger, kontrakter, reklamasjoner og FDV-dokumenter. I tillegg inkluderer det verktøy for tilvalg og tilpassing av boligen i byggefasen. All kommunikasjon mellom partene lagres og innsyn gis til de ulike delene etter hva man har behov for å kunne se. Her er inkludert alt fra nyhetsbrevutsendelser til nettbrett-løsning for befaring, hvor alle parter kan signere elektronisk. Bolig-Basen brukes i dag i over hundre ulike boligprosjekter og rundt 10 000 boliger.

 

 

NTNU_sort

Vi har utviklet en nettbasert bestillingsløsning for trykksaker for NTNUs studenter og ansatte. Dette omfatter verktøy for utforming, opplasting, bestilling av studentoppgaver, visittkort, skilt og andre trykksaker. Alle NTNUs ca. 7000 ansatte og over 40 000 studenter har tilgang via Feide (den nasjonale løsningen for sikker innlogging og datadeling i utdanning og forskning). Bestilingsløsningen har vi koblet mot vårt ordre- og kalkylesystem, OnTop, som tar seg av arbeidsflyt, trykkfiler, leveringsinfo og fakturering. Vi har i tillegg integrert funksjonalitet for nettbetaling ved bestilling.

 

 

inmemory_sort

For Sandefjordfirmaet inMemory har vi utviklet en komplett nettbasert løsning for utforming av trykksaker til begravelsesbransjen.

Vi har satt opp CMS, ordresystem, support-widget samt en database med maler, salmer, tekster, symboler og bilder. Med dette systemet kan begravelsesbyråer raskt og enkelt utforme personlige salmehefter, program, minnebøker og takkekort rett i nettleseren og sende direkte til trykk. Løsningen brukes allerede flittig i Sverige og Norge, og håndterer allerede 6–7 000 bestillinger hver måned. Det rulles også snart ut til flere land i Europa. InMemory er integrert med vårt ordre- og kalkylesystem OnTop.

 

 

norfishing_logo

Vi har utviklet datasystemet til fiskerimessene for Stiftelsen Nor-Fishing. VESOnet er systemet som holder styr på alle data rundt Nor-Fishing og Aqua-Nor, både før, under og etter messeperioden.

VESOnet håndterer alt fra standfordeling og registrering til generering og printing av akkrediteringskort for utstillere og gjester.

I tillegg inkluderer systemet en web-/mobil-app som inneholder interaktivt messekart, søkbart program, bookingmodul for møterom tidsplan og fullstendig utstiller- og standoversikt. Applikasjonen fungerer på alle mobile og stasjonære enheter med standard nettleser, uavhengig av operativsystem.

 

 

bjorklund_logo

Gjennom vår medieportal har Bjørklund fått et verktøy som automatisk genererer ulike kataloger, med riktig tekst og bilde, ut fra et utvalg varer. Løsningen er integrert med Bjørklunds Navition, og henter alle nødvendige varedata derfra. Bilder hentes automatisk fra Bjørklunds interne database. I løsningen finnes også innebygget muliget til å bearbeide de generete katalogene før de lagres som PDF. Alle Bjørklunds butikker bestiller sitt markedsmateriell via medieportalen.

Tjenesten fra Initio omfatter:

  • Instrato for malbaserte annonser/trykksaker, lagervarer og mediebank.
  • Integrasjon mot ERP og billedbase (som oppdateres hver natt).
  • Katalogmodul, spesialtilpasset designverktøyet OnDesign.
  • Annonsebestillingsystem som håndterer alt fra bestilling og korrekturrunder, til sending av ferdig materiell til de enkelte media innen angitte frister.

 

 

4Service_grey

Vi har utviklet en portal for møterom- og møtemat-booking for 4Service sine kantiner i Norge. Systemet håndterer alt av bestillinger, reservasjoner, menyer, allergeninformasjon og økonomi, og har ca. 9000 brukere. Vi har satt opp integrasjon mot Visma for automatisk fakturering m.m. I tillegg bruker 4Service medieportalen Instrato til å utforme plakater, menyer og annen informasjon for både print og skjerm.

 

 

wj_logo

WJ bruker vårt ordre- og kalkylesystem, OnTop, for alle design- og trykkoppdrag. For WJ har vi i tillegg utviklet en egen modul i OnTop for håndtering av prisforespørsler mot ulike leverandører. OnTop er dessuten integrert med WJ sitt hoved-ERP-system for kunde-, produkt- og fakturahåndtering, slik at kunde- og leverandørdata alltid er oppdatert, og fakturainformasjon – med full oversikt over kost- og salgspriser – kommer inn til rett sted.

WJ sin OnTop-løsning er også tett integrert med tilsvarende løsning hos Printing AS, hvor WJ kalkulerer på «sine» priser hos Printing, og kan sende ordrer direkte inn i Printings OnTop, og få til enhver tid oppdatert status på disse ordrene i egen OnTop.